Saturday, February 12, 2011

Masalah Sosial dan Pelacuran Di Kelantan???? Apa Tindakan??????


39
logo parti pas Masalah Sosial Dan Pelacuran Di Kelantan? Tindakan?
Nak ditelan pahit, nak dibuang sayang.Berkemungkinan ada yang akan terasa.Masalah sosial seperti pelacuran, gay dan sebagainya memang sudah makin menjadi-jadi di setiap negeri-negeri dalam Malaysia.Tidak terkecuali juga negeri Kelantan pimpinan PAS.
Di daerah Kota Bharu, masalah sosial bukan makin kurang, malah makin menjadi-jadi.Ternyata Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam seolah-olah melindungi aktiviti-aktiviti maksiat dan pelacuran di dalam bandar Kota Bharu. Kenyataan ini memang memeranjatkan.
Setelah dua puluh tahun Kelantan di pimpin oleh Ulama dengan diperintah oleh Parti Islam, pusat placuran terancang dan karaoke-karaoke haram semakin berleluasa di Kota Bharu.Kenyataan bahawa setelah sedekad Kota Bharu dimartabatkan sebagai Bandaraya Islam, rupa-rupanya ia tidak lebih sebagai retorik politik.
Mungkin ada yang tidak bersetuju dengan kami, dan akan mengeluarkan kenyataan bahawa di negeri-negeri lain juga terdapat masalah sosial yang lebih besar dari Kota Bharu.Namun itu hanya alasan.Kota Bharu dinaungi kerajaan PAS hampir 21tahun. Dan dalam tempoh itu, kesemua Adun dan pemimpin adalah dari kalangan orang ISLAM.
Kalau selama 21 tahun pun belum cukup nak perangi masalah pelacuran di Kota Bharu, ini kan pula satu Malaysia. Sepatutnya pemimpin kawasan perlu sentiasa memantau kegiatan pelacuran dan gay ini.Namun apa yang tinggal, hanya janji semata-mata.Ini sudah tentu meburukkan imej parti itu sendiri.
Kalau bercakap pasal agama, memang bergegar satu kampung.Tapi kalau bab nak laksanakan tanggungjawab, masing-masing kunci mulut. Cakap berdegar-degar macam guruh.Tapi kaki terpalit tahi.
Pemimpin dan Adun di PAS perlu lebih kuat berusaha memerangi aktiviti ini.Jangan hanya nak duduk diam.Kotakan janji anda sebagai pemimpin yang memperjuangkan Islam.

No comments:

Post a Comment